VESELĪBAS INSPEKCIJAS PRIVĀTUMA POLITIKA

I. Vispārīgie jautājumi

1. Veselības inspekcijas (turpmāk – Inspekcija) darbības mērķis ir īstenot valsts pārvaldes funkcijas veselības nozares uzraudzībā un kontrolē, lai nodrošinātu minēto funkciju regulējošo normatīvo aktu prasību ievērošanu un izpildi kvalitatīvai un kvalificētai veselības aprūpei, kā arī drošai un veselīgai dzīves videi. Lai sasniegtu Inspekcijai noteikto mērķi, izpildītu noteiktās funkcijas un uzdevumus, kā arī īstenotu Inspekcijai noteiktās tiesības, Inspekcija apstrādā personas datus.

2. Šīs privātuma politikas (turpmāk – Privātuma politika) mērķis ir sniegt informāciju ikvienai fiziskai personai, kas nav Inspekcijas darbinieks vai amatpersona, un kuras personas datus apstrādā Inspekcija (turpmāk – Datu subjekts) par Inspekcijā īstenoto Datu subjekta personas datu apstrādi, tajā skaitā informēt, kādā nolūkā, apjomā un termiņā Datu subjekta personas dati Inspekcijā tiek apstrādāti, kā arī informēt par Datu subjekta tiesībām un pienākumiem saistībā ar personas datu apstrādi Inspekcijā.

3. Inspekcija rūpējas par Datu subjekta privātumu un personas datu aizsardzību, ievēro Datu subjekta tiesības uz personas datu apstrādes likumību. Apstrādājot personas datus Inspekcija ievēro Eiropas Parlamenta un Padomes regulu (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti  un  ar  ko  atceļ  Direktīvu  95/46/EK  (Vispārīgā  datu  aizsardzības  regula) (turpmāk – Regula), kā arī citus normatīvos aktus privātuma un personas datu apstrādes jomā.

4. Privātuma politika attiecas uz Datu subjektu un ir attiecināma uz personas datu apstrādi neatkarīgi no tā, kādā formā Datu subjekta dati ir nodoti apstrādei Inspekcijā (tajā skaitā elektroniski (Inspekcijas e adresē; oficiālajā e-pastā vi@vi.gov.lv; portālā biss.gov.lv, izmantojot  valsts  pārvaldes pakalpojumu portālu www.latvija.lv; Inspekcijas tīmekļvietni vai citu informācijas sistēmu), rakstveidā, telefoniski, u.c.).

5. Inspekcijas tīmekļvietne ir veidota un uzturēta valsts un pašvaldību iestāžu  tīmekļvietņu vienotajā platformā. Tīmekļvietnes sīkdatņu politika ir pieejama Inspekcijas tīmekļvietnes sadaļā “Privātuma politika”.

II. Pārziņa identitāte un kontaktinformācija

6. Personas datu apstrādes pārzinis ir Inspekcija, Reģ. Nr. 90002448818, adrese: Klijānu iela 7, Rīga LV – 1012; tālrunis: 67081600; elektroniskā pasta adrese: vi@vi.gov.lv; oficiālās tīmekļvietnes adrese: www.vi.gov.lv. Inspekcija izmanto oficiālo elektronisko adresi.

7. Inspekcijas datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija: elektroniskā pasta adrese: datuaizsardziba@vi.gov.lv;  pasta korespondences adrese: Klijānu iela 7, Rīga, LV - 1012, uz sūtījuma norādot “Veselības inspekcijas datu aizsardzības speciālistam”.

III. Apstrādes nolūki, kam paredzēti personas dati un datu veidi

8. Inspekcija apstrādā šādus personas datus šādiem nolūkiem: 

8.1. vārds, uzvārds, personas kods/identifikācijas Nr., deklarētās dzīvesvietas adrese, korespondences adrese, elektroniskā pasta adrese, tālruņa numurs, dzimums, vecums, dzimšanas dati, valstspiederība, ģimenes stāvoklis (informācija par aizbildnību vai aizgādnību), informācija no ārstniecības personu reģistra (ja Datu subjekts ir ārstniecības persona), amats, darba vieta, izglītība (tajā skaitā izglītības dokumenta numurs un izdošanas datums), informācija par valsts valodas zināšanām, informācija par profesionālo kvalifikāciju, veselības dati, ārstniecības iestādes vadītāja vai iestādi pārstāvēt tiesīgās personas vārds uzvārds un kontaktinformācija, informācija saistībā ar saņemtajiem veselības aprūpes pakalpojumiem un to kvalitāti, informācija par izrakstītajiem un izsniegtajiem medikamentiem, ar Datu subjekta īpašumu saistītā informācija (izvērtējuma gadījumā),  SPKC epidemioloģiskās izmeklēšanas laikā iegūtā informācija, tajā skaitā Datu subjektam noteiktais statuss, ar noteikto darbnespēju saistītā informācija, informācija par profesionālās darbības ārstniecības iestādē uzsākšanas/izbeigšanas datumu un izbeigšanas iemeslu, pases vai personas apliecības numurs, informācija par biedrību, nodibinājumu vai ārstniecības iestāžu rīkoto pasākumu apmeklētājiem, tajā skaitā ar pasākuma apmeklējumu saistīto izmaksu segšanu, informācija par atlīdzību pasākuma organizēšanā un norisē iesaistītajiem speciālistiem (lektoriem un konsultantiem), minot katra speciālista vārdu, uzvārdu, specialitāti un saņemto atlīdzību, informācija par publikāciju apmaksu speciālistiem, norādot katra speciālista vārdu, uzvārdu, specialitāti un saņemto atlīdzību, informācija par ceļojuma ilgumu (gadījumā par apliecības izsniegšanu narkotisko un psihotropo vielu nēsāšanai ārstnieciskām vajadzībām), bankas konta numurs, kā arī informācija, kuru Datu subjekts sniedz vai par Datu subjektu tiek sniegta Inspekcijai un Inspekcijai nepieciešamā  informācija,  lai  izpildītu juridisku pienākumu - Inspekcijai normatīvajos aktos noteiktās funkcijas un uzdevumus, tajā skaitā, bet ne tikai:

a) veiktu pārbaudes, ekspertīzes un sniegtu atzinumus par veselības aprūpes un darbspējas ekspertīzes kvalitāti;

b)  kontrolētu ārstniecības iestāžu darbības atbilstību veselības aprūpes jomu regulējošajiem normatīvajiem aktiem un to, vai ārstniecības personām ir sertifikācijas institūcijas izsniegti ārstniecības personas sertifikāti. Pārbaudītu, vai ārstniecības iestādes atbilst obligātajām prasībām, kas noteiktas ārstniecības iestādēm un to struktūrvienībām (tai skaitā attiecībā uz zāļu aprites kārtības ievērošanu un kvalitatīvu un kvalificētu veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu), kā arī apturētu neatļautu ārstniecību;

c) kontrolētu farmaceitiskās darbības uzņēmumu atbilstību farmācijas jomu regulējošajiem normatīvajiem aktiem;

d)  kontrolētu narkotisko un psihotropo vielu un zāļu, kā arī prekursoru apriti;

e) kontrolētu normatīvajos aktos noteikto infekcijas slimību profilakses un pretepidēmijas pasākumu izpildi, kā arī higiēnas prasību ievērošanu paaugstināta riska subjektos;

f) normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos vai arī pēc fiziskas vai juridiskas personas pieprasījuma izsniegtu nosacījumus higiēnas prasību ievērošanai un novērtēt būvprojekta un objekta atbilstību higiēnas prasībām;

g) novērtēt vides veselības riska faktorus un to ietekmi uz cilvēka veselību un dzīves kvalitāti (tai skaitā ķīmisko vielu riskus cilvēka veselībai);

h) kontrolētu dzeramā ūdens nekaitīguma un kvalitātes nodrošināšanas prasību izpildi publiskajos dzeramā ūdens apgādes objektos no ūdens ņemšanas vietas līdz patērētājam, kā arī kontrolētu dzeramā ūdens ņemšanas vietu aizsardzības prasību izpildi, organizētu un veiktu dzeramā ūdens un peldvietu ūdens kvalitātes monitoringu;

i) kontrolētu tirdzniecībā esošo (tirgū laisto un izplatīto) ķīmisko vielu, ķīmisko maisījumu (tai skaitā biocīdu un mazgāšanas līdzekļu), kosmētikas līdzekļu, tabakas izstrādājumu, augu smēķēšanas produktu, elektronisko cigarešu un uzpildes flakonu atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām prasībām;

j) veiktu ārstniecības iestāžu, ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistrāciju, attiecīgo reģistru datu papildināšanu un uzturēšanu, nodrošināt to publisku pieejamību, kā arī veiktu reģistru datu analīzi;

k) izsniegtu dokumentus profesionālās kvalifikācijas atzīšanai ārvalstīs un Latvijā un veiktu kompetentajai iestādei paredzētos uzdevumus Iekšējā tirgus informācijas sistēmā attiecībā uz ārstniecības personām reglamentētajā profesijā veselības aprūpes jomā atbilstoši normatīvajiem aktiem par reglamentētajām profesijām un profesionālās kvalifikācijas atzīšanu;

l) veiktu ekspertīzes, sniegt atzinumus Ārstniecības riska fonda ietvaros par personas veselībai un dzīvībai nodarītā kaitējuma esību, kaitējuma un atlīdzības apmēru, kā arī vērtētu ārstniecības izdevumu saistību ar pacientam nodarītā kaitējuma seku mazināšanu vai novēršanu.

8.2. Datu subjekta attēls (izskats, uzvedība), Datu subjekta attēla ieraksta vieta (telpa, kameras atrašanās vieta), Datu subjekta attēla ieraksta laiks (datums, laiks, ieraksta sākums un beigas), kas iegūti veicot videonovērošanu. Videonovērošana tiek veikta Inspekcijas telpās un ēkai piegulošajā teritorijā ar mērķi novērst noziedzīgus nodarījumus un veicināt to atklāšanu saistībā ar īpašuma aizsardzību un personu vitāli svarīgu interešu, tajā skaitā dzīvības un veselības, aizsardzību. Videonovērošanas ieraksti Inspekcijā tiek glabāti trīs mēnešus no ieraksta brīža, pēc noteiktā termiņa videonovērošanas ieraksti tiek dzēsti.

8.3. Balss ieraksts, informācija, kuru Datu subjekts sniedz Inspekcijai sarunas laikā pa tālruni, t.sk., vārds, uzvārds, situācijas izklāsts, kas iegūti veicot Inspekcijas informatīvā tālruņa sarunu ierakstus klientu pieņemšanas kvalitātes kontroles nodrošināšanai.

8.4. Vārds, uzvārds, dzimšanas dati, kontaktinformācija, darba pieredze, izglītība (ieskaitot kursus un sertifikātus), valodu prasme, cita informācija, ko Datu subjekts sniedz  Inspekcijai, lai nodrošinātu personāla atlases konkursa norisi un savu tiesisko interešu nodrošināšanai, ciktāl tās saistītas ar personāla atlasi.

8.5. Personas foto vai video attēls – sabiedrības informēšana par Inspekcijas darbību, veicot Inspekcijas normatīvajos aktos noteiktās funkcijas.

8.6. Elektroniskā pasta adrese – lai sūtītu ziņas par jaunākajām aktualitātēm Inspekcijas oficiālajā tīmekļvietnē www.vi.gov.lv, ja Datu subjekts ir atbilstoši pieteicies informācijas saņemšanai.

8.7. Vārds, uzvārds, balss ieraksts, attēls, kā arī jebkura cita informācija, kas iegūta apmeklētāja pieņemšanas laikā – apmeklētāju pieņemšanas kvalitātes kontroles un Inspekcijas darbības tiesiskuma nodrošināšanai.

8.8. Trauksmes cēlēja ziņojuma iesniedzēja (Datu subjekta) vārds, uzvārds, personas kods/identifikācijas Nr., adrese, kā arī informācija, kuru Datu subjekts sniedz Inspekcijai un Inspekcijai nepieciešamā  informācija,  lai izpildītu Inspekcijai normatīvajos aktos noteiktās funkcijas trauksmes ziņojumu izskatīšanas nolūkā. Trauksmes ziņojumu (tostarp ziņotāju datu, un datu par personu, par kuru iesniegts trauksmes ziņojums, saņemšanu, atzīšanu par trauksmes ziņojumiem, pseidonimizāciju) izskatīšanu un glabāšanu nodrošina tikai  ar Inspekcijas vadītāja rīkojumu noteiktas atbildīgās personas trauksmes celšanas jomā.

8.9. Vārds, uzvārds, darba vieta, amats, kontaktinformācija – iepirkumu veikšanai, civiltiesisku līgumu slēgšanai un izpildei.

IV. Apstrādes juridiskais pamats

9. Inspekcijas veiktās personas datu apstrādes juridiskais pamats:

9.1. Lai izpildītu Inspekcijai normatīvajos aktos noteiktās funkcijas un uzdevumus, kas Inspekcijai deleģēti normatīvajos aktos: Regulas 6.panta 1.punkta c) un e) apakšpunkts; Regulas 9.panta 2.punkta f) un h) apakšpunkts; Ministru kabineta 2019.gada 9.jūlija noteikumi Nr.309 “Veselības inspekcijas nolikums”, Valsts pārvaldes iekārtas likums, Iesniegumu likums, Administratīva procesa likums, Informācijas atklātības likums, u.c. Inspekcija ir tiesīga atstāt Datu subjekta iesniegumu bez izskatīšanas, ja Datu subjekts nav norādījis savu vārdu, uzvārdu un dzīvesvietas vai elektroniskā pasta adresi. Ja Datu subjekts nav norādījis savu vārdu, uzvārdu un elektroniskā pasta adresi vai tālruņa numuru, Inspekcijai nav iespēju ar Datu subjektu sazināties.

9.2. Noziedzīgu nodarījumu novēršana vai atklāšana saistībā ar īpašuma aizsardzību un personu vitāli svarīgu interešu, tajā skaitā dzīvības un veselības, aizsardzību: Inspekcija veic Datu subjekta personas datu apstrādi, pildot uzdevumus, ko Inspekcija veic sabiedrības interesēs un vajadzīga Inspekcijas pārvaldībai un funkcionēšanai. Minētā personas datu apstrāde izpaužas kā Inspekcijas telpu un tām pieguļošās teritorijas videonovērošanas veikšana ar mērķi aizsargāt Inspekcijas īpašumu, darbinieku un apmeklētāju fizisko drošību un īpašuma drošību (Regulas 6.panta 1.punkta e) apakšpunkts).

9.3. Informatīvā tālruņa sarunu ieraksta veikšana kvalitātes kontroles nodrošināšanai. Inspekcijas mērķis ir īstenot valsts pārvaldes funkcijas veselības nozares uzraudzībā un kontrolē, lai nodrošinātu nozari regulējošo normatīvo aktu prasību ievērošanu un izpildi. Lai pa informatīvo tālruni sniegtā informācija būtu Datu subjektam un sabiedrībai kopumā sniegta precīzi, saprotamā valodā, kā arī, lai starp Datu subjektu un Inspekciju risinātu konflikta situācijas par Datu subjektam vai  sabiedrībai  sniegto informāciju, Inspekcija veic informatīvā tālruņa sarunu ierakstīšanu to analīzei un Inspekcijas darbības uzlabošanai (Regulas 6. panta 1. punkta e) apakšpunkts).

9.4. Lai nodrošinātu personāla atlases konkursa norisi un savu tiesisko interešu nodrošināšanai, ciktāl tās saistītas ar personāla atlasi, Inspekcija veic Datu subjekta kā pretendenta personas datu apstrādi, nolūkā izvērtēt Datu subjekta atbilstību izsludinātajā vakancē minētajām prasībām un, lai izpildītu uz Inspekciju  attiecināmu  juridisku  pienākumu (Regulas   6.panta   1.punkta  b) un c) apakšpunkts; Valsts civildienesta likums un Darba likums). Saņemot Datu subjekta kā pretendenta pieteikumu Inspekcijai rodas tiesības  apstrādāt Datu subjekta saņemto pieteikumu, izvērtējot  tajā  sniegto  informāciju, organizējot pārrunu procedūru un nodrošinoties ar pierādījumiem, kas pamato attiecīgā procesa tiesisku norisi. Strīdus gadījumā atlases procesā iegūto informāciju Inspekcija var izmantot,  lai atspoguļotu  attiecīgā procesa  tiesisku  norisi (Regulas 6. panta 1. punkta f) apakšpunkts).

9.5. Lai informētu sabiedrību par Inspekcijas darbību, veicot Inspekcijas normatīvajos aktos noteiktās funkcijas, Inspekcija veic Datu subjekta personas datu apstrādi. Datu apstrāde tiek veikta, lai atspoguļotu Inspekcijas organizētos pasākumus. Inspekcija, lai nodrošinātu tās atpazīstamību un informētu sabiedrību par Inspekcijas darbu, Datu subjekta foto un video attēlus bez Datu subjekta identificēšanas ar vārdu un uzvārdu, var publicēt Inspekcijas gada pārskatā, kā arī Inspekcijas oficiālajā tīmekļvietnē un Inspekcijas sociālo tīklu profilos (piemēram, Facebook, Twitter, u.c.). Inspekcija apņemas uzņemt un publicēt tikai tādus foto un video attēlus, kas raksturo Inspekcijas darbību. Izvēloties kādu informāciju publicēt, Inspekcija vienmēr piemēro ētikas standartus, tādējādi cenšoties nodrošināt, ka ar publikācijām netiek aizskartas Datu subjekta tiesības un brīvības. (Regulas 6.panta 1.punkta e) apakšpunkts).

9.6. Lai regulāri sūtītu ziņas par jaunākajām aktualitātēm Inspekcijas oficiālajā tīmekļvietnē www.vi.gov.lv, Inspekcija, ņemot vērā Datu subjekta piekrišanu konkrētās informācijas saņemšanai, apstrādā Datu subjekta iesniegtos datus, pamatojoties uz Regulas 6.panta 1.punkta a) apakšpunktu.

9.7. Personas datu apstrādes nolūks – apmeklētāju pieņemšanas kvalitātes kontroles un Inspekcijas darbības tiesiskuma nodrošināšanai: Valsts pārvaldes iestādēm, t.sk. Inspekcijai ir jābūt tiesiskai, efektīvai, atklātai  un  sabiedrībai  pieejamai. Tāpat, Inspekcija nodrošina Administratīvā procesa likumā un Administratīvās atbildības likumā minētās tiesības iepazīties ar lietas materiāliem. Tādā veidā Inspekcija  nodrošina  pilnvērtīgu klātienes un neklātienes  pakalpojumu  pieejamību.  Lai pieņemšanas laikā sniegtā informācija būtu Datu subjektam sniegta precīzi, saprotamā valodā, kā arī, lai neveidotos konflikta situācijas par Datu subjektam sniegto informāciju, Inspekcija apmeklētāju telpā veic videonovērošanu ar audioieraksta funkciju, pamatojoties uz Regulas 6. panta 1. punkta e) apakšpunktu.

9.8. Lai izpildītu Inspekcijai normatīvajos aktos noteikto pienākumu rīcībai saistībā ar Inspekcijā saņemtu trauksmes cēlēja ziņojumu Inspekcija veic ar  ziņojumu saistīto personas datu apstrādi. Minētā datu apstrāde tiek veikta pamatojoties uz Regulas 6.  panta 1. punkta e) apakšpunktu, un atbilstoši Trauksmes celšanas likumā noteiktajam. Atbilstoši normatīvo aktu prasībām Inspekcijā ir izstrādāta kārtība trauksmes cēlēja ziņojuma saņemšanai un izskatīšanai.

9.9. Inspekcija veic personas datu apstrādi iepirkumu organizēšanai, norisei un civiltiesisko līgumu slēgšanai. Datu apstrāde tiek veikta, lai īstenotu Publisko iepirkumu likumā paredzētās iepirkumu procedūras, kā arī, lai noslēgtu un izpildītu civiltiesiskos līgumus par Inspekcijas darbības nodrošināšanu un, lai nodrošinātu Inspekcijai normatīvajos aktos noteikto funkciju izpildi (Regulas 6. panta 1. punkta b) apakšpunkts, c) apakšpunkts; Publisko iepirkumu likums, u.c.).

V. Personas datu apstrāde, aizsardzība un glabāšana

10. Datu subjekta personas datu aizsardzībai Inspekcija izmanto atbilstīgus tehniskus un organizatoriskus pasākumus, lai nodrošinātu, ka personas dati tiek apstrādāti tādā veidā, lai tiktu nodrošināta atbilstoša personas datu drošība, tostarp aizsardzība pret neatļautu vai nelikumīgu apstrādi un pret nejaušu nozaudēšanu, iznīcināšanu vai sabojāšanu, izmantojot atbilstošus tehniskos vai organizatoriskos pasākumus.

11. Inspekcija veic pasākumus, lai nodrošinātu, ka personas, kuras darbojas Inspekcijas pakļautībā un kurām ir piekļuve personas datiem, apstrādā tos tikai darba pienākumu veikšanai un tikai noteiktajam uzdevumam nepieciešamajā apmērā.

12. Inspekcijā nepastāv automatizēta lēmumu pieņemšana, datu apstrāde paredz cilvēka līdzdalību datu apstrādes lēmuma pieņemšanas procesā.

13. Datu subjekta personas datu saņēmēji ir Inspekcija, apstrādātāji, valsts un pašvaldību iestādes tiesību aktos noteiktajos gadījumos, kā arī dati var tikt nodoti citām personām normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, piemēram, pilnvarotās personas, kontrolējošās iestādes, tiesībsargājošās iestādes, u.c.. Pirms datu nodošanas citām iestādēm vai citām personām, Inspekcija rūpīgi izvērtē, vai šādai datu nodošanai ir atbilstošs juridiskais pamats.

14. Datu subjekts trauksmes ziņojumu iesniedz (papīra formā, norādot, ka tas ir trauksmes ziņojums vai izmantojot trauksmes cēlēja veidlapu, kas pieejama www.trauksmescelejs.lv), rakstveidā pa pastu vai elektriski parakstītu ar elektronisko parakstu uz e-pastu: trauksme@vi.gov.lv. Trauksmes ziņojumu var iesniegt arī mutvārdos atbildīgajām kontaktpersonām trauksmes celšanas jomā (mutvārdos izteiktu iesniegumu, ja nepieciešams, privātpersonas klātbūtnē noformē rakstveidā un izsniedz tā kopiju iesniedzējam).  Trauksmes cēlēja iesniegums un par trauksmes cēlēja ziņojumu atzīts ziņojums ir ierobežotas pieejamības informācija, kas Inspekcijā pieejama tikai atbildīgajām kontaktpersonām trauksmes celšanas jomā.

15. Inspekcija nenodod personas datus valstīm, kas atrodas ārpus Eiropas Savienības vai Eiropas Ekonomiskās zonas, izņemot gadījumus, kad tas ir nepieciešams, ar mērķi nodrošināt normatīvajos aktos noteikto funkciju un uzdevumu izpildi un informēt sabiedrību par nozari un Inspekcijas darbu (Regulas 46.panta 2.punkta a) apakšpunkts).

16. Laikposms, cik ilgi personas dati tiks glabāti:

16.1. Visu  informāciju, lai Inspekcija varētu izpildīt savas funkcijas un uzdevumus, kas tai deleģēti normatīvajos aktos, Inspekcija glabā tik ilgi, cik nepieciešamas personas datu apstrādes nolūka sasniegšanai atbilstoši piemērojamajiem normatīvajiem aktiem.

16.2. Videonovērošanas ierakstus Inspekcija glabā trīs mēnešus no to ierakstīšanas brīža. Nosakot videonovērošanas ierakstu glabāšanas termiņu ņemts vērā notikuma konstatēšanas fakta termiņš, kā arī lūgumu, sūdzību, jautājumu un priekšlikumu iesniegšanas un to izskatīšanas termiņš.

16.3. Privātuma politikas 8.3. un 9.3. punktā minētos klientu apkalpošanas tālruņa ierakstus Inspekcija glabā vienu mēnesi, ņemot vērā Iesniegumu likumā, Regulā un Administratīvā procesa likumā noteiktos termiņus atbildes sniegšanai. Minētais laiks ir pietiekošs,  lai Inspekcija  varētu veikt  konsultāciju/atbilžu  sniegšanas  analīzi. Gadījumā, ja rodas konfliktsituācija, tālruņa sarunu ieraksti tiek glabāti tik ilgi, cik nepieciešams situācijas atrisināšanai.

16.4. Visu informāciju, kas iegūta personāla atlases konkursa laikā, pilnībā vai daļēji Inspekcija glabā atbilstoši Inspekcijā apstiprinātajai lietu nomenklatūrai ne ilgāk piecus gadus.  Gadījumā, ja Inspekcija saņem sūdzības par konkrēto personāla atlases  procesu,  tad  visa  personāla  atlases  procesā  apstrādātā  informācija  tiek saglabāta tik ilgi, cik nepieciešams konkrētajam procesam.

16.5. Datu subjekta foto un video attēlus Inspekcija glabā līdz tās tiesiskās intereses nodrošināšanas brīdim. Inspekcija informāciju, kura iegūta pasākumu laikā, izmantos arhīva veidošanai, tādēļ attiecīgā informācija tiks glabāta pastāvīgi, ja vien nebūs Privātuma politikā minētie priekšnoteikumi tās dzēšanai vai Inspekcija nebūs atzinusi, ka attiecīgā informācija nav izmantojama mērķa sasniegšanai.

16.6. Datu subjekta elektroniskā pasta adresi, lai sūtītu informāciju par jaunākajām aktualitātēm Inspekcijas oficiālajā tīmekļvietnē www.vi.gov.lv, tiek glabāta tik ilgi, kamēr spēkā ir Datu subjekta piekrišana. Tiklīdz datu subjekts atsauc savu piekrišanu attiecīgās informācijas saņemšanai, Inspekcija pārtrauc informatīvo ziņojumu nosūtīšanu uz konkrēto e-pasta adresi.

16.7. Videonovērošanas ieraksti (ar skaņu), kas iegūti apmeklētāja pieņemšanas laikā tiek glabāti trīs mēnešus. Minētais termiņš noteikts, ņemot vērā Datu subjekta tiesības vērsties Inspekcijā ar lūgumiem, sūdzībām priekšlikumiem un jautājumiem par Inspekcijas administratīvā akta izdošanu vai faktiskās rīcības veikšanu, par savu tiesību pārkāpšanu u.c , kā arī ņemot vērā nepieciešamo laiku izvērtējuma sagatavošanai un sniegšanai.

17. Kritēriji, kas izmantoti Privātuma politikas 16.punktā minēto termiņu noteikšanai:

17.1. nepieciešamais laiks ārējos normatīvajos aktos noteikto Inspekcijas vai Datu subjekta likumīgo interešu īstenošanai (piemēram,  prasījumu  izskatīšana,  tiesību aizsardzība, datu  analīzes veikšana, jautājumu risināšana, atbildes sagatavošana, u.tml.);

17.2. juridisks pienākums datus glabāt;

17.3. Datu subjekta piekrišana attiecīgai personas datu apstrādei.

18. Pēc tam, kad Privātuma politikas 17. punktā minētie kritēriji nav piemērojami, Datu subjekta personas dati tiek dzēsti vai iznīcināti, vai nodoti glabāšanai valsts arhīvam saskaņā ar normatīvo aktu prasībām.

VI. Piekļuve personas datiem un citas Datu subjekta tiesības

19. Datu subjektam ir šādas tiesības:

19.1. atsaukt savu piekrišanu savu datu apstrādei, gadījumā, ja Datu subjekta datu apstrāde notiek uz piekrišanas pamata. Datu subjektam ir tiesības atsaukt savu piekrišanu jebkurā laikā un tādā gadījumā turpmāka datu apstrāde, kas balstīta uz iepriekš doto piekrišanu konkrētajam nolūkam turpmāk netiks veikta. Datu subjekta piekrišanas atsaukums neietekmē apstrādes likumību, kas veikta pirms piekrišanas atsaukuma;

19.2. ja Inspekcijas telpās vai organizētajos pasākumos ārpus tām notiek filmēšana vai fotografēšana, Datu subjektam ir tiesības iebilst pret fotogrāfiju un video publicēšanu saziņas līdzekļos. Šādā gadījumā Datu subjektam iepriekš par to jāinformē Inspekcija. Šīs tiesības īstenojamas, ciktāl datu apstrāde neizriet no Inspekcijas pienākumiem (funkcijām un uzdevumiem), kas tai ir uzlikti ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem, un kuri tiek veikti sabiedrības interesēs;

19.3. saņemt  normatīvajos  aktos  noteikto  informāciju  saistībā  ar Datu subjekta personas datu apstrādi vai apstrādes ierobežošanu, vai tiesības iebilst pret apstrādi (tajā  skaitā  pret  personas  datu  apstrādi,  kas  veikta  pamatojoties  uz  Inspekcijas leģitīmajām interesēm). Šīs tiesības īstenojamas, ciktāl datu apstrāde neizriet no Inspekcijas pienākumiem, kas tai ir uzlikti ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem, un kuri tiek veikti sabiedrības interesēs;

19.4. iesniegt pieprasījumu par savu tiesību īstenošanu. Pieprasījumus  Inspekcija  pieņem,  izmantojot  pastu,  elektronisko  pastu  (ar  drošu elektronisko  parakstu parakstītus  dokumentus) vai  izmantojot  valsts  pārvaldes pakalpojumu portālu www.latvija.lv. Pieprasījumu var iesniegt arī mutvārdos (mutvārdos izteiktu iesniegumu, ja nepieciešams, privātpersonas klātbūtnē noformē rakstveidā un izsniedz tā kopiju iesniedzējam) Klijānu ielā 7, Rīgā, LV – 1012;

19.5. saņemt  informāciju par saviem personas  datiem, kas tiek apstrādāti Inspekcijā, kā arī iesniegt pieprasījumu veikt Inspekcijā esošo Datu subjekta datu labošanu gadījumā, ja Inspekcijā esošie Datu subjekta dati ir kļūdaini vai aktualizējami;

20. Datu subjekta informācijas pieprasījumu Inspekcija izskata viena mēneša laikā no pieprasījuma saņemšanas dienas atbilstoši Regulā un Fizisko personu datu apstrādes likumā noteiktajai kārtībai.  Nepieciešamības gadījumā un iepriekš par to informējot Datu subjektu, Inspekcija var pagarināt informācijas pieprasījuma izskatīšanas termiņu vēl uz diviem mēnešiem, ņemot vērā pieprasījumu sarežģītību un skaitu. Atbildi Datu subjektam Inspekcija nosūtīs pa pastu uz Datu subjekta deklarēto vai iesniegumā norādīto dzīvesvietas adresi, uz Datu subjekta norādīto elektroniskā pasta adresi ar drošu elektronisko parakstu, ja atbildi Datu subjekts vēlēsies saņemt elektroniski vai izmantojot valsts pārvaldes pakalpojumu portālu www.latvija.lv .

21. Inspekcija nodrošina personas datu apstrādes un aizsardzības prasību izpildi saskaņā ar normatīvajiem aktiem. Ja Datu subjektam ir pamatotas bažas par to,  ka  Inspekcija  veic personas  datu  apstrādi  neatbilstoši  normatīvo  aktu prasībām, kā arī Datu subjekts uzskata, ka Inspekcija un Datu subjekts nav spējuši savstarpēji atrisināt radušos problēmjautājumu un Inspekcija pārkāpj Datu subjekta tiesības uz viņa personas datu aizsardzību, Datu subjektam ir tiesības iesniegt sūdzību personas datu apstrādes uzraudzības iestādei  - Datu valsts inspekcijai Blaumaņa ielā 11/13-11, Rīgā, LV-1011.

VII. Noslēguma jautājums

22. Privātuma politikas aktuālā versija tiek publicēta Inspekcijas tīmekļvietnes sadaļā "Privātuma politika”.