Informācija par ārstniecības personu reģistrāciju/ pārreģistrāciju

Ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistrāciju veic Veselības inspekcija (turpmāk - Inspekcija). 

2016. gada 1. jūnijā stājās spēkā  Ministru kabineta noteikumi Nr. 317 „Ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistra izveides, papildināšanas un uzturēšanas kārtība”. 

Inspekcija vērš uzmanību uz būtiskām izmaiņām normatīvajā regulējumā:

Ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģitrā reģistrē ārstus, zobārstus, zobārstniecības speciālistus, fizioterapeitu un radnieciskās specialitātes speciālistus, masierus, mākslas terapeitus, uztura speciālistus, podologus, militāros paramediķus, māsās, vecmātēs, ārsta palīgus, māsas palīgus, biomedicīnas laborantus, radiologa asistentus, kosmētiķus, skaistumkopšanas speciālistus un ārstniecības atbalsta personas.


PIRMREIZĒJĀ REĢISTRĀCIJA

Lai veiktu pirmreizēju reģistrāciju, Ārstniecības personām un ārstniecības atbalsta personām jāuzrāda:

  • personu apliecinošs dokuments;
  • izglītības diploms;
  • ārstniecības personas un ārstniecības atbalsta personu reģistra uzskaites karte (pieejama elektroniski vai aizpildāma klātienē);
  • personām, kas medicīniskās izglītības diplomu ir ieguvušas vairāk kā pirms pieciem gadiem, papildus jāiesniedz dokuments par sekmīgi nokārtotu profesionālās atbilstības pārbaudi.

Pirmreizējas reģistrācijas termiņš reģistrā ir pieci gadi.

Ja reģistrācijas termiņa laikā ārstniecības persona vai ārstniecības atbalsta persona iegūst attiecīgi ārstniecības personas vai ārstniecības atbalsta personas sertifikātu, Inspekcija pagarina reģistrācijas termiņu attiecīgajā profesijā uz laiku, kas ir par vienu gadu garāks par ārstniecības personas vai ārstniecības atbalsta personas sertifikāta derīguma termiņu.

Ārstniecības personai vai ārstniecības atbalsta personai, kurai ir derīgs ārstniecības personas vai ārstniecības atbalsta personas sertifikāts, pārreģistrācija nav jāveic!

Ja sertificēta ārstniecības persona vēlas saņemt reģistrācijas apliecību, nepieciešams aizpildīt iesniegumu (pieejams elektroniski vai aizpildāms klātienē).


ĀRSTNIECĪBAS IESTĀDES

Informāciju par ārstniecības personas un ārstniecības atbalsta personas nodarbinātību ārstniecības iestādē (pieejams elektroniski), iesniedz Inspekcijā piecu darba dienu laikā no dienas, kad attiecīgā ārstniecības persona vai ārstniecības atbalsta persona ir uzsākusi, mainījusi vai beigusi profesionālo darbību attiecīgajā ārstniecības iestādē. 

Papildu informācijai: e-pasts: vi@vi.gov.lv

Ārstniecības iestāžu reģistrs: 67501589; gunta.sture@vi.gov.lv

Ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistrs: 67507989 un 67602101; e-pasts: aelita.jansone@vi.gov.lv


Uzmanību! Maksas pakalpojumi ir Ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistrācijas apliecības vai ārvalstīs iegūtās profesionālās kvalifikācijas atzīšanas apliecības dublikāta izsniegšana (11,48 euro ar PVN) un statistiskās informācijas materiālu sagatavošana (9,97 euro ar PVN, bet valsts un pašvaldību institūcijām pakalpojums bez maksas).